Nav Menu
17:50
Відбулась Міжнародна конференція

25-26 вересня 2014 року на базі кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи факультету психології та соціальної роботи НДУ ім. Миколи Гоголя відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Соціально-педагогічна парадигма виховання: сутність та шляхи реалізації».

Конференція проходила напередодні Міжнародного дня соціального педагога (який відмічається 2 жовтня). Співорганізаторами конференції стали Інститут проблем виховання НАПН України, Барановичський державний університет (Республіка Білорусь), Телавський державний університет імені Я. Гогебашвілі (Грузія), Ленінградський державний університет імені О.С.Пушкіна (РФ), Жешувський університет (Республіка Польща). У конференції взяло участь 207 осіб з різних міст України та країн-співорганізаторів.

Мета конференції - консолідувати науково-практичні сили дослідників, педагогів, фахівців-практиків, представників неурядових організацій щодо вироблення концептуальних підходів до здійснення соціального виховання дітей та молоді у світлі сучасних політичних та соціокультурних викликів.

З вітальним словом до учасників конференції звернувся ректор університету – доктор політичних наук, професор О.Д.Бойко.

У контексті провідних аспектів заявленої теми конференції її учасники на пленарному засіданні обговорили ряд актуальних питань, зокрема: «Концептуальні засади соціально-педагогічної парадигми виховання» (Т.Ф.Алєксєєнко, канд.пед. наук, ст. наук. співробітник, завідувач лабораторії соціальної педагогіки Інституту проблем виховання НАПН України); «Найкращі інтереси дитини: сутність та шляхи забезпечення» (Ж.В.Петрочко, док.пед.наук, ст.наук.співробітник, заступник директора Інституту проблем виховання НАПН України); «Дослідження соціальних потреб дітей трудових мігрантів у новому соціально-освітньому середовищі» (Л.М. Завацька, канд.пед.наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка); «Трансформація системи інтернатних закладів: основні підходи, технології, моделі» (З.П.Кияниця, канд.пед.наук, заступник директора МБО «Партнерство «Кожній дитині»).

Своє бачення сутності та шляхів виховання в координатах соціально-педагогічної парадигми учасники конференції висловили під час роботи секцій та майстер-класів.

Жвавий інтерес учасників конференції викликали майстер-класи, які проводилися викладачами кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи, випускниками факультету психології та соціальної роботи, а також гостями конференції:


  • «Впровадження інноваційних моделей соціальної інтеграції випускників інтернатних закладів, осіб з їх числа» - І.В.Носач, випускник першого набору на спеціальність «соціальна педагогіка; практична психологія» , нині менеджер проектів Міжнародної благодійної організації «Партнерство «Кожній дитині», м. Київ;

  • «Формування професійної компетентності соціального педагога в умовах центру практичної психології та соціальної роботи» - С.О.Борисюк, канд.пед.наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи НДУ імені Миколи Гоголя, О.В.Хмелєва-Токарєва, директор методичного центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти Оболонської районної державної адміністрації в місті Києві;

  • «Дитячі літні школи розвитку і відпочинку як інноваційний напрямок діяльності соціального педагога» - С.Д.Підлипська, Міжнародний тренер з Позитивної психотерапії, сертифікований консультант (Wiesbaden Academy of Positive Psychotherapy (WAPP, Germany, октябрь 2008), коуч-здоров’я, член УСП, керівник освітньо-оздоровчого центру «Барви життя» м. Ніжин, асистент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи НДУ імені Миколи Гоголя;

  • «Механізми виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах та оцінки їхніх потреб» - О.В.Павлик, координатор тренінгових програм Міжнародної благодійної організації «Партнерство «Кожній дитині», Л.І.Стрига, менеджер проектів Міжнародної благодійної організації «Партнерство «Кожній дитини».


  •  

Результатом обговорення проблемних питань конференції стало прийняття резолюції, в якій, зокрема, відзначено: теоретико-методичні орієнтири досліджень сучасного виховного процесу визначати відповідно до сутності та шляхів реалізації соціально-педагогічної парадигми виховання в сучасних умовах і відповідно до найкращих інтересів дитини; зміст виховних технологій вибудовувати на пріоритетах національно-патріотичних та соціальних цінностей; підтримати розвиток системи інформаційного обміну між дослідниками різних країн з проблем виховання підростаючої особистості, дитячого руху в Україні; активно презентувати та розповсюджувати створений науковцями та практиками України науково-методичний доробок щодо соціального виховання дітей та молоді, технології оцінки потреб дитини та її сім’ї, основних підходів та моделей трансформації системи інтернатних закладів та ін.

Дирекцією Інституту проблем виховання НПА України кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи НДУ імені Миколи Гоголя нагороджена грамотою за багаторічну продуктивну співпрацю у підготовці науково-педагогічних кадрів та вагомий внесок у розвиток теорії і практики соціальної педагогіки.

Почесною грамотою Національної академії педагогічних наук України нагороджена декан факультету психології та соціальної роботи А.І.Конончук – за вагомий внесок у теорію і практику соціального виховання студентської молоді, професійну підготовку працівників соціальної сфери. Грамоти вручала заступника директора Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник Ж. В. Петрочко.

Учасники конференції відвідали картинну галерею та музей М.В.Гоголя нашого університету. Частиною культурної програми конференції була екскурсія до Качанівського національного історико-культурного заповідника.

РЕЗОЛЮЦІЯ

Міжнародної науково-практичної конференції “Соціально-педагогічна парадигма виховання: сутність та шляхи реалізації”

В умовах сучасного розвитку українського суспільства актуалізується проблема соціального виховання підростаючого покоління, відбувається становлення соціально-педагогічної парадигми виховання.

Мета міжнародної конференції “Соціально-педагогічна парадигма виховання: сутність та шляхи реалізації” – консолідувати науково-практичні сили дослідників, педагогів, фахівців-практиків, представників неурядових організацій щодо вироблення концептуальних підходів до здійснення соціального виховання дітей та молоді у світлі сучасних політичних та соціокультурних викликів.

У конференції взяло участь 207 осіб з різних міст України та країн-співорганізаторів. Серед них - наукові співробітники Інституту проблем виховання НАПН України, науково-педагогічні працівники,, докторанти й аспіранти вищих навчальних закладів з різних регіонів України (Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка, Житомирського державного університету імені І.Франка, Харківської гуманітарно-педагогічної академії, Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, Київського університету імені Бориса Грінченка, Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Запорізької області, Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, Національного технологічного університету України «Київський політехнічний інститут»), представники БО «Партнерство «Кожній дитині», соціальні педагоги, практичні психологи м. Ніжина і району, студенти.

У контексті провідних аспектів заявленої теми конференції її учасники на пленарному засіданні обговорили: концептуальні засади соціально-педагогічної парадигми виховання; понятійний апарат соціальної педагогіки в контексті сучасної соціально-педагогічної парадигми виховання; парадигмальні засади сучасного духовно-морального виховання; проблеми та завдання соціального виховання дітей та молоді в умовах сучасних викликів; професійну діяльність соціального педагога з організації виховного процесу; провідні тенденції соціально-педагогічної освіти, аспекти професійної рефлексії майбутніх соціальних педагогів в умовах навчального процесу, а також питання дослідження та шляхів забезпечення соціальних потреб та інтересів дітей.

Своє бачення сутності та шляхів виховання в координатах соціально-педагогічної парадигми учасники конференції висловили під час роботи секцій («Концептуальні основи сучасного виховання», «Соціально-педагогічне забезпечення виховного процесу в різних соціальних інституціях», «Потенціал сучасних соціально-педагогічних технологій та їх реалізація в нових соціокультурних умовах», «Підготовка майбутніх фахівців до соціально-виховної роботи» та майстер-класів («Впровадження інноваційних моделей соціальної інтеграції випускників інтернатних закладів, осіб їх числа», «Формування професійної компетентності соціального педагога в умовах центру практичної психології та соціальної роботи», «Дитячі літні школи розвитку і відпочинку як інноваційний напрям діяльності соціального педагога», «Механізми виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах та оцінки їхніх потреб»).

Конференція після обговорення питань порядку денного з метою оптимізації соціального виховання в умовах сучасного українського суспільства рекомендує:


  1. Сприяти науково-методичній підтримці викладачів ВНЗ, інститутів післядипломної педагогічної освіти Донецької і Луганської областей у справі професійної підготовки фахівців соціальної сфери, підвищення їхньої професійної компетентності.

  2. В наукові дослідження та практику соціального виховання впроваджувати основні положення соціально-педагогічної парадигми виховання, що забезпечує використання нових механізмів формування особистості відповідно до нових соціальних викликів і потреб практики.

  3. Теоретико-методичні орієнтири досліджень сучасного виховного процесу визначати відповідно до сутності та шляхів реалізації соціально-педагогічної парадигми виховання в сучасних умовах і відповідно до найкращих інтересів дитини.

  4. Зміст виховних технологій вибудовувати на пріоритетах національно-патріотичних та соціальних цінностей.

  5. Продовжити наукові пошуки та розробки щодо оновлення змісту, форм і методів соціально-виховної роботи у навчальних закладах, створення програмно-методичного забезпечення підготовки учнівської та студентської молоді до вибору та реалізації професійної кар’єри з урахуванням специфіки й освітніх запитів регіонів, охоплених збройними конфліктами.

  6. Приділяти увагу розвитку теорії і практики соціального проектування як інноваційної технології соціально-педагогічної роботи та реформування простору культури особистості та її найближчого середовища.

  7. Підтримати розвиток системи інформаційного обміну між дослідниками різних країн з проблем виховання підростаючої особистості, дитячого руху в Україні.

  8. Активно презентувати та розповсюджувати створений науковцями та практиками України науково-методичний доробок щодо соціального виховання дітей та молоді, технології оцінки потреб дитини та її сім’ї, основних підходів та моделей трансформації системи інтернатних закладів.

  9. Переглянути процедури оцінювання, діагностування в закладах освіти з метою створення єдиної міжвідомчої системи оцінки потреб дитини та її сім’ї; забезпечити міжвідомчу взаємодію під час оцінки для раннього виявлення сімей з дітьми в складних життєвих обставинах та своєчасного реагування на такі випадки.

  10. Акцентувати увагу на необхідності подальшого розроблення проблеми формування професійної компетентності фахівців соціальної та педагогічної сфери відповідно до соціально-педагогічної парадигми виховання.

  11. Забезпечити належну підготовку студентів - майбутніх соціальних педагогів до взаємодії з громадськими об’єднання, соціально-педагогічної роботи з різними групами дітей та молоді, в т.ч. у спеціалізованих закладах і установах.

  12. Посилити співпрацю науковців і фахівців практичної сфери, представників державних інституцій, неурядових організацій та місцевих громад у пошуку ефективних шляхів перевірки ефективності розроблюваних методик виховання та технологій соціально-педагогічної роботи.


  13.  
Категорія: Новини факультету | Переглядів: 498 | Додав: OlderS | Рейтинг: 0.0/0