09:18 II Всеукраїнська науково-практичної інтернет-конференція«Початкова освіта: історія, проблеми, перспективи» | |
01 жовтня 2019 року на базі кафедри педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту НДУ імені Миколи Гоголя в рамках II Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції«Початкова освіта: історія, проблеми, перспективи» відбулосязасідання круглого столу «Інновації в початковій школі: теорія і практика», яке зібрало студентів-бакалаврів, магістрів спеціальності «початкова освіта» та викладачів кафедри. Зі вступним словом до учасників звернулася доцент кафедри Дубровська Лариса Олександрівна, наголосивши на тому, що результативність у роботі вчителя початкової школи досягається шляхом впровадження інноваційних технологій, пошуками відповіді на питання: «Як навчати, як створити сприятливі умови засвоєння нового матеріалу?» Докорінна зміна освітньої мети переорієнтовує процес навчання на особистість дитини – його гуманізацію, загальнорозвивальний характер. Особистісно орієнтоване навчання передбачає його організацію на засадах глибокої поваги до особистості вихованця, врахування особливостей індивідуального розвитку, ставлення до нього як до свідомого суб’єкта освітнього процесу. Учасників круглого столу привітав декан факультету психології та соціальної роботи доцент Тимошенко Олексій Анатолійович зі словами, що сучасне й майбутні покоління потребують динамічної системи освіти, яка була б тісніше пов’язана з їхнім майбутнім життям, із тими проблемами, які це життя ставить перед людиною. На засіданні круглого столу наголос ставився на нових формах навчання, що знайшли підтримку в учителів та запроваджуються в НУШ. Студентка-магістрантка Сенько Юлія Миколаївна представила аудиторії технологію використання 6 цеглинок LEGO на уроках в початковій школі – важливий елемент навчального процесу, який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам’ять, мовлення, дрібну моторику. У педагогіці LEGO технологія цікава тим, що, будуючись на інтегрованих принципах, об’єднує у собі елементи гри та експериментування. Ігри LEGO виступають засобом дослідження й орієнтації дитини в реальному світі, просторі та часі. Духновська Оксана Михайлівна зосередилась на проведенні ранкових зустрічей – новій традиції української школи. Ранкові зустрічі допомагають налаштувати клас на роботу протягом дня, знайти спільні інтереси, здружити дітей. Тому навчальний день для кожного початківця важливо починати з традиційної ранкової зустрічі (привітання, вправи з психогімнастики, авторське крісло, математична хвилинка...), а далі – цікава, пізнавальна, різноманітна діяльність. Іванько Анастасія Денисівна представила технологію «Учитель без крейди». Магістрантка вважає, що в сучасній початковій школі недостатньо взяти крейду та на дошці написати якусь інформацію. Сучасні діти без перешкод використовують різноманітні гаджети уже з малечку. Тому втримати їх увагу на протязі всього уроку, а головне спонукати до вивчення та самостійної роботи традиційними методами, не так вже й просто. Нині для кожної шкільної дисципліни можна знайти нові інструменти, які оживлять урок, зроблять його цікавішим та кориснішим. Засіданнякруглого столу «Інновації в початковій школі: теорія і практика» пройшло в пізнавальній, психологічно комфортній атмосфері. | |
|