19:44 Семінар-тренінг “Оцінка потреб дитини і сім’ї” | |
Тренігову програму реалізовували спеціалісти міжнародної благодійної організації Партненство “Кожній дитині”, координатор тренінгових програм Партнерство "Кожній дитині" Ольга Павлик. Учасники семінару-тренінгу працювали двома групами – студентською та практичних працівників. До складу студентської групи увійшли студенти ІV-V курсів, також студенти-магістранти спеціальності “соціальна педагогіка” (усього 22 особи) та викладачі кафедри - Н.М. Суховєєва, С.О.Борисюк, Т.В.Зінченко. Мета роботи цієї групи полягала в ознайомленні з оцінкою потреб як базовою технологією соціальної/соціально-педагогічної роботи та інструментом з надання якісних послуг для дитини та її сім’ї. Метою роботи групи професіоналів було підвищення їх професійної компетентності у сфері захисту прав дитини та надання соціальних послуг щодо порядку здійснення оцінки потреб й документування процесу ведення випадку. Завданнями семінару-тренінгу були: - ознайомити з теоретичним підгрунтям та основними принципами здійснення оцінки потреб; - визначити місце оцінки потреб в процесі ведення випадку та організіції надання якісних послуг; - ознайомити з формами документування ведення випадку дитини та її сім’ї; - розглянути рівень складності випадків, з якими працюють спеціалісти соціальної сфери, відповідно до критеріїв; - відпрацювати практичні вміння щодо отримання повідомлення про дитину, сім’ю, яка перебуває або може потрапити у СЖО та здійснення їх початкової оцінки. Зміст роботи тренінгових груп склали питання теоретичного та практичного характеру, зокрема: теоретичні основи оцінки потреб дитини та її сім’ї, основні принципи оцінки; модель оцінки потреб дитини та її сім’ї; визначення індикаторів відповідно до показників та складових оцінки потреб; оцінювання як процес та складова ведення випадку, представлення форм документування ведення випадку відповідно до наказу № 450 «Про затвердження форм обліку соціальних послуг сім’ям (особам), які перебувають у СЖО»; особливості оцінювання дитини та її сім’ї різними суб’єктами соціальної/соціально-педагогічної роботи; взаємодія суб’єктів соціальної/соціально-педагогічної роботи в процесі ведення випадку; надання послуг відповідно до функціональних обов’язків суб’єктів; повідомлення як дієвий інструмент раннього виявлення дітей та сімей, які потребують або можуть потребувати допомоги; специфіка здійснення та оформлення початкової оцінки потреб; критерії визначення складності випадку; комплексна оцінка; використання теорії сильних сторін в процесі оцінювання клієнта та складання плану соціального суповоду. Учасники обох тренінгових групп з великим інтересом працювали зі своїми тренерами впродовж усього дня (з 10.оо по 16.оо). Були виконані всі завдання семінару-тренінгу й усі залишились задоволеними цікавою роботою, яка сприяла поглибленню їх теоретичних знань та практичних умінь, а також готовності професійно здійснювати оцінку потреб дитини та її сім’ї. Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи дякує спеціалістам МБО Партненство “Кожній дитині” за співпрацю у галузі підготовки майбутніх фахівців – соціальних педагогів та вдосконалення професійної компетентності практичних працівників соціальної сфери. Фотозвіт про подію Наталія Миколаївна Суховєєва
| |
|