19:44 Семінар-тренінг “Оцінка потреб дитини і сім’ї” | |
25 листопада 2014 року на факультеті психології та соціальної роботи з ініціативи кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи (організатор доц. Н.М. Суховєєва) відбувся семінар-тренінг “Оцінка потреб дитини і сім’ї” для студентів спеціальності “соціальна педагогіка”, а також практичних працівників – соціальних педагогів і практичних психологів закладів освіти нашого міста, соціальних працівників Ніжинського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
Тренігову програму реалізовували спеціалісти міжнародної благодійної організації Партненство “Кожній дитині”, координатор тренінгових програм Партнерство "Кожній дитині" Ольга Павлик. Учасники семінару-тренінгу працювали двома групами – студентською та практичних працівників. До складу студентської групи увійшли студенти ІV-V курсів, також студенти-магістранти спеціальності “соціальна педагогіка” (усього 22 особи) та викладачі кафедри - Н.М. Суховєєва, С.О.Борисюк, Т.В.Зінченко. Мета роботи цієї групи полягала в ознайомленні з оцінкою потреб як базовою технологією соціальної/соціально-педагогічної роботи та інструментом з надання якісних послуг для дитини та її сім’ї. Метою роботи групи професіоналів було підвищення їх професійної компетентності у сфері захисту прав дитини та надання соціальних послуг щодо порядку здійснення оцінки потреб й документування процесу ведення випадку. Завданнями семінару-тренінгу були: - ознайомити з теоретичним підгрунтям та основними принципами здійснення оцінки потреб; - визначити місце оцінки потреб в процесі ведення випадку та організіції надання якісних послуг; - ознайомити з формами документування ведення випадку дитини та її сім’ї; - розглянути рівень складності випадків, з якими працюють спеціалісти соціальної сфери, відповідно до критеріїв; - відпрацювати практичні вміння щодо отримання повідомлення про дитину, сім’ю, яка перебуває або може потрапити у СЖО та здійснення їх початкової оцінки. Зміст роботи тренінгових груп склали питання теоретичного та практичного характеру, зокрема: теоретичні основи оцінки потреб дитини та її сім’ї, основні принципи оцінки; модель оцінки потреб дитини та її сім’ї; визначення індикаторів відповідно до показників та складових оцінки потреб; оцінювання як процес та складова ведення випадку, представлення форм документування ведення випадку відповідно до наказу № 450 «Про затвердження форм обліку соціальних послуг сім’ям (особам), які перебувають у СЖО»; особливості оцінювання дитини та її сім’ї різними суб’єктами соціальної/соціально-педагогічної роботи; взаємодія суб’єктів соціальної/соціально-педагогічної роботи в процесі ведення випадку; надання послуг відповідно до функціональних обов’язків суб’єктів; повідомлення як дієвий інструмент раннього виявлення дітей та сімей, які потребують або можуть потребувати допомоги; специфіка здійснення та оформлення початкової оцінки потреб; критерії визначення складності випадку; комплексна оцінка; використання теорії сильних сторін в процесі оцінювання клієнта та складання плану соціального суповоду. Учасники обох тренінгових групп з великим інтересом працювали зі своїми тренерами впродовж усього дня (з 10.оо по 16.оо). Були виконані всі завдання семінару-тренінгу й усі залишились задоволеними цікавою роботою, яка сприяла поглибленню їх теоретичних знань та практичних умінь, а також готовності професійно здійснювати оцінку потреб дитини та її сім’ї. Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи дякує спеціалістам МБО Партненство “Кожній дитині” за співпрацю у галузі підготовки майбутніх фахівців – соціальних педагогів та вдосконалення професійної компетентності практичних працівників соціальної сфери. Фотозвіт про подію Наталія Миколаївна Суховєєва
| |
|